dinsdag 31 december 2013

Oud en Nieuw

Oud en nieuw "hoor" je samen te vieren, het liefst samen met familie en vrienden. Met veel verbondenheid, gezelligheid, oliebollen en andere liflafjes. Misschien met een spelletje erbij om het helemaal af te maken.
Vorig jaar waren wij uitgenodigd om bij bekenden oud en nieuw te komen vieren. Ik dacht aan een kleine groep, maar het bleek een huis vol te zijn. Ik zat toen middenin mijn burn-out en had eigenlijk weinig behoefte aan de drukte die er was. Om een uur of elf keek ik goed om mij heen, realiseerde mij dat ik er enorm tegenop zag om iedereen een gelukkig nieuw jaar te wensen en te zoenen, en fluisterde toen in mijn mans oor "lieverd, ik wil naar huis". En ik ben gegaan. Hij is gebleven, vond het gezellig.
Vandaag zit hij wat minder lekker in z'n vel. Moe en uitgeblust. Vanavond blijft hij thuis en ga ik de hort op. Wij zien elkaar wel weer in het holst van de nacht. Of zoals wij wel eens tegen elkaar zeggen "feel you later!". Prima zo, toch?
Soms is het goed om je aan te passen aan de wensen en behoeften van anderen. Maar soms blijken die verwachtingen helemaal niet te kloppen en kan er een modus gezocht worden die beiden partijen goed bevalt.

Ik wens je een plezierige jaarwisseling toe, en een inspirerend nieuw jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert. Bedankt!