dinsdag 7 januari 2014

Bemoediging

Onlangs was ik op de afscheidsborrel van een collega uit het werkveld die ik niet zo heel erg goed ken. Maar de paar keer dat ik haar ontmoet heb hebben een leuke en goede indruk achtergelaten. En ook privé heb ik mensen positief over haar horen praten. Een mooie vrouw dus, van binnen en van buiten.
Bij het afscheid nam ik even de moeite om dat tegen haar te zeggen. Ze leefde er helemaal van op! Vooral vond ze het leuk om te horen dat ook privé positief over haar werd gesproken. Ze kreeg niet vaak terug te horen of te zien welke invloed zij had gehad in iemands leven.
Het was voor mij een kleine moeite om dit even tegen haar te zeggen. Ik schrok bijna van het effect ervan.... Wij leven in een wereld waar niet vaak genoeg bemoedigend dingen gezegd worden. Ik ben blij als ik daar een piepkleine positieve andere draai aan kan geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert. Bedankt!