woensdag 12 maart 2014

Lichtpuntjes

Van 14 januari tot 14 februari was ik op facebook bezig met mijn Lichtpuntjesproject. Met een groep vrouwen elke dag bewust iets voor een ander doen en drie dingen benoemen waar je dankbaar voor bent.

Aanleiding  hiervoor was het boek 29 Gifts: How a month of giving can change your life. Dit boek kreeg ik toegestuurd van de Verdubbeldame, en heb ik inmiddels doorgegeven aan een ander, geheel in het kader van weggeefacties en leuke dingen voor een ander doen.

Het was leuk om zo bewust bezig te zijn. Het alledaags werd meer onder de aandacht gebracht. Het project gaf focus aan mijn gedachten en aan mijn gedrag. Als je gedwongen word om iets op te schrijven, dan moet je wel even stilstaan bij hoe je in het leven staat! 

Het project heeft een vervolg gehad. Lichtpuntjes 2.0 ontstond uit de vrouwen die er graag mee door wilden gaan. En mijn dochter heeft een eigen Random Acts of Kindness groepje opgezet.

Eigenlijk kost het niet zo veel, bewust dankbaar zijn. Dat kan ook in een schriftje aan het eind van de dag voordat jij je ogen sluit. En het schijnt enorm goed te werken als het leven even tegen lijkt te werken. Je verzet je gedachten, richt je op iets postiefs en dat heeft effect!
Probeer het eens een maand lang, of begin met een week. En kijk dan of het bevalt. Niets te verliezen, toch? 


Hieronder staan twee links naar bloggers die over dit projectje geschreven hebben.

http://puijttenbroek.blogspot.nl/2014/02/give-away-en-het-verhaal-er-achter.html?spref=fb

http://verdubbeldame.blogspot.nl/2014/02/random-acts-of-kindness-rak-week-dag-6.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert. Bedankt!